Urban Nature Culture

Het woonmerk Urban Nature Culture, ook wel bekend als UNC, is een merk welke staat voor een betere wereld. Het merk kijkt naar de mogelijkheden hoe we met elkaar de planeet en onszelf beter kunnen waarderen. Nieuwsgierig naar het ontstaan van dit merk en hoe zij tegen duurzaamheid aankijken? Lees dan snel verder.

Het ontstaan van Urban Nature Culture

Al sinds haar negentiende reist oprichtster Anne Marie Hermans de hele wereld over en vindt ze overal ter wereld schoonheden en schatten. Het reizen zorgt ervoor dat ze iedere keer weer nieuwe producten, verborgen juwelen en creatieve mensen vindt, welke haar vervolgens inspireren voor de collecties van UNC. Het verbeteren van oude technieken en kunst tegelijkertijd in harmonie met de natuur is voor Anne Marie één van de belangrijkste doelen in het leven. Dit is dan ook de reden dat ze haar eigen merk Urban Nature Culture heeft opgericht.

Eén van de belangrijkste reden van de oprichting is dat Anne Marie erin gelooft dat het zorgen voor de toekomst van de wereld, de natuur en haar bewoners alleen kan worden bereikt wanneer we naar onszelf kijken. De verandering zit altijd in onszelf. Het is een huis- en lifestylemerk dat voortdurend uitdaagt en zichzelf afvraagt op welke manier we meer waarde kunnen toevoegen aan de planeet en haar bewoners, wij dus als mensen.

Stap voor stap vindt het merk steeds meer manieren om producten op een duurzame manier te produceren. Dit doen ze door eerlijke lonen te betalen aan getalenteerde vakmensen, maar ook door nieuwe bronnen te gebruiken en secundaire in plaats van nieuwe grondstoffen te gebruiken. Urban Nature Culture voelt het als plicht om in de toekomst te investeren en transparant te zijn over de manier waarop zij hun producten produceren.

Op deze manier worden ze iedere ochtend wakker met de beste bedoelingen, om elkaar en onze wereld te helpen. Om onze wereld, iedere dag weer een beetje beter te maken. Urban Nature Culture staat voor de liefde van onze wereld!

Herkenbaarheid & duurzaamheid

De collecties van Urban Nature Culture zijn altijd herkenbaar door de ondubbelzinnige visie van het merk. Items van dit merk zijn altijd ontwapenend, actueel en steeds weer verrassend. Het motto luidt ‘delen is vermenigvuldigen’ en Urban Nature Culture brengt dit steeds meer in de praktijk. Dit komt tot uiting door de loyaliteit die ze hebben voor de ambacht en de eerbied voor het materiaal wat ze gebruiken.

Naast de herkenbaarheid van het merk is het ook wel duidelijk geworden dat het merk een duurzaam karakter heeft. Dit prachtige merk ligt bij ons in de winkel op onze woondecoratieafdeling en daar zijn we trots op. Hoe dit merk zich inzet voor duurzaamheid en de wereld, kunnen we alleen maar bewondering voor hebben.

De veelzijdige collectie

Op onze woondecoratieafdeling vind je een veelzijdig assortiment van dit merk. In de collectie vind je prachtige items zoals vazen, klein en groot voor jouw prachtige boeket. Maar ook grotere items voor in jouw interieur, zoals bijzettafels, poefs, krukjes en verlichting. De meeste accessoires en woonitems van dit merk zijn in rustige kleuren zoals zwart, wit en/of bruin. Perfect voor een tijdloos interieur, maar eerlijk is eerlijk. Eigenlijk zijn de producten sowieso mooi om in je interieur te gebruiken. Het straalt één en al rust & warmte uit.

Nieuwsgierig naar de woonitems van Urban Nature Culture? Kom dan langs in onze winkel op onze woondecoratieafdeling. Hier vind je alle prachtige items van dit merk. Geloof ons maar, het wordt lastig om met lege handen naar huis te gaan! Zien we je snel?

Bekijk onze openingstijden

filter en sorteer